News Flash:

Beneficiile sosului de rosii

15 Aprilie 2012
1324 Vizualizari | 0 Comentarii
Sos de rosii
Sosul de rosii sau bulionul este un aliment semifluid, obtinut prin fierberea rosiilor pasate. Prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi prezinta in cartea sa "Si noi ce mai mancam?" cat de sanatos este sosul de rosii.

Un component al rosiei foarte sanatos este coaja. Aceasta contine cea mai mare cantitate de licopen, un carotenoid care are actiune antioxidanta si anticancerigena. Prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi subliniaza faptul ca, prin fierbere, licopenul din rosii nu se inactiveaza, ci dimpotriva devine mai biodisponibil, mai activ biologic.

Rosia in stare naturala este remineralizanta si revitalizant, fiind foarte bogata in potasiu, fosfor, calciu, oligoelemente, zinc, vitamina C, vitamine din complexul vitaminei B: B1, B2, B3, B6, retinol, acid folic si vitamina E. In plus, aceasta are actiune laxativa si diuretica.

Un lucru extrem de important este ca rosiile gatite au efect de prevenire a cancerului de prostata, mai ridicat decat in cazul rosiilor crude. Combinatia de sos de rosii cu ulei de masline stimuleaza asimilarea licopenului, marind activitatea chemopreventiva a acestuia.

Daca reducem aportul caloric si sporim consumul de preparate pe baza de rosii, legume contribuim la prevenirea bolilor de inima.

Mai mult, rosia si sosul de rosii contin substante cu efect de fluidizare a sangelui, prevenind astfel formarea cheagurilor de sange, prin urmare a infarctului miocardic si accidentului vascular cerebral.

Potrivit unor studii, combinatia de sos de rosii cu broccoli este si mai eficienta in prevenirea cancerului de prostata.

Pentru o silueta de invidiat consumati rosii si derivate ale acesteia deoarece accelereaza arderea grasimilor.

O mancare delicioasa care ajuta si la prevenirea infarcturilor este: pizza traditionala cu rosii si sos de rosii, italiana, cu blat din faina, gris integral de grau dur. Blatul pizzei italiene este subtire si nu contine grasimi trans, ci numai ulei de masline si branza autentica. Ceea ce este important de retinut, este ca nu trebuie consumata excesiv.

sursa: rtv.net
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

licopen carotenoid potasiu oligoelemente vitamina c
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Culinar.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1969 (s) | 34 queries | Mysql time :0.041266 (s)