News Flash:

Alimente bogate in acid folic

23 Octombrie 2013
1159 Vizualizari | 0 Comentarii
Niciodata nu e prea tarziu pentru o cura de vitamine. Iar atunci cand vitamina in cauza este necesara pentru buna dezvoltare si functionare a organismului este bine sa o cauti si in alimentele potivite. Uite ce poti include in dieta daca ai nevoie de mai mult acid folic.

Vitamina B9 sau acidul folic este prezenta in multe surse naturale. Este o vitamina necesara in buna functionare a organismului pentru ca ajuta in diviziunea celulara si in dezvoltarea celulelor. O deficienta de acid folic poate duce la anemie in cazul adultilor si la incetinirea cresterii in cazul copiilor. In plus, este esentiala in sarcina pentru o dezvoltare normla a bebelusului.

Vitamina B9 este solubila in apa, asa ca este rara o supradoza a acesteia din surse naturale. Daca te-ai hotarat sa iti cresti aportul de acid folic iata ce alimente poti include in meniul zilnic.

1. Sparanghel
Aceasta leguma putin aratoasa este una dintre cele mai bogate in nutrienti. Nu ii lipseste nici acidul folic. 100g de sparanghel contin 149mcg de acid folic. Ceea ce inseamna 37% din doza de care ai nevoie zilnic. Pe langa acid folic contine si Vitaminele K, C si A, si magneziu. Il poti incerca in: tarta cu sparanghel, piure cu sparanghel, salata cu macrou si sparanghel etc.

2. Broccoli
Este laudat pentru proprietatile lui de detoxifiere, dar are si acid folic, oferind 24% din doza zilnica recomandata cu o singura portie. Este recomandat sa il consumi crud sau la aburi pentru a pastra in el toate vitaminele si mineralele. Incearca: supa de dovlecei cu broccoli, supa de broccoli cu carne, salata de broccoli cu feta etc.

3. Citrice
Multe fructe contin acid folic, dar citricele sunt printre cele mai bogate. O portocala contine 40mcg, iar un grepfrut 30 de mcg. Pe langa cele doua mai poti adauga pe lista fructelor bune papaya, banane si zmeura. Mananca-le in varianta proaspata sau incearca-le in retete.

4. Avocado
100g de piure de avocado au 45mcg de acid folic iar daca la asta adaugi acizii grasi buni, vitamina K si fibrele, avocado nu ar trebui sa mai lipseasca de pe lista ta de cumparaturi. Adauga-l in salate si sandvisuri sau pregateste celebrul sos Guacamole. Mananca: creveti cu avocado si mango, supa raw de avocado, pasta picanta din avocado etc.

5. Seminte de floarea soarelui
Sunt o gustare permisa si sanatoasa. Sunt ideale si ca topping pentrusalate. Motivele pentru care ar trebui sa le introduci in alimentatie nu sunt legate numai de continutul mare de acid folic: 238mcg la 100g. Semintele de floarea soarelui au si Vitaminele E si B1, fier, magneziu si potasiu.

sursa: foodstory
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

vitamina b9
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Culinar.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1703 (s) | 23 queries | Mysql time :0.023082 (s)