News Flash:

Calculul care iti arata cat trebuie sa mananci zilnic, astfel incat sa nu te ingrasi

4 Octombrie 2018
1134 Vizualizari | 0 Comentarii

De cate calorii avem nevoie  ne sfatuiesc specialistii in nutritie.  Ei spun ca ideal ar fi sa ne luam din alimente atata energie cat consumam, pentru ca acestea ne ingrasa numai atunci cand, din punct de vedere caloric, adica al energiei, stricam acest echilibru. In acelasi timp nu trebuie pierdut din vedere faptul ca organismul utilizeaza energia in functie de activitatea fiecaruia dintre noi, avand deci importanta daca suntem activi sau nu. Varsta este, de asemene, un criteriu important in ceea ce priveste utilizarea eficienta a energiei de care dispunem.

Si clima influenteaza cantitatea de energie de care avem nevoie, astfel ca, intr-un climat rece, consumam mai multa energie pentru a mentine o temperatura constanta a corpului, in conditiile in care metabolismul trebuie sa produca mai multa caldura. Intr-un mediu cald, vom avem deci nevoie de mai putina energie. O calorie reprezinta cantitatea de energie necesara pentru cresterea temperaturii de 1 gram (g) de apa pana la 1° Celsius.

Nutritionistii spun ca femeile au nevoie intre 1.600 si 2.400 de calorii pe zi, iar barbatii intre 2.000 la 3.000, importante fiind varsta, inaltimea, stilul de viata, starea generala de sanatate si nivelul de activitate. Pe masura ce oamenii imbatranesc, rata lor metabolica incetineste, ceea ce inseamna ca nevoia de energie va fi mai redusa. De la varsta de 19 pana la 25 de ani, consumul recomandat  pentru femei  este de 2.000 de calorii pe zi, dar dupa 51 de ani scade la 1.600 de calorii.

Aproximativ 20% din energia pe care o consumam este utilizata de creier, iar restul in metabolismul bazal, energia de care avem nevoie atunci cand suntem in stare de repaus, pentru functii precum circulatia sangelui, digestie si respiratie.

Avem nevoie de calorii pentru a umple functiile corpului, cum ar fi respiratia si gandirea, pentru a ne mentine postura si pentru a ne misca. Cat de eficient se transforma energia din respiratie in putere fizica sau mecanica depinde de mancar pe care o consumam si de faptul ca muschii sunt utilizati aerobic sau anaerobic.

Ce stim despre calorii? Necesarul de calorii depinde de factori precum varsta, dimensiunea, inaltimea, sexul, stilul de viata si sanatatea generala generala. Necesarul zilnic de calorii sunt de aproximativ 2.500 pentru barbati si 2.000 pentru femei. Micul dejun mare ajuta la reducerea greutatii si la mentinerea greutatii.

Factorii care afecteaza consumul caloric ideal includ varsta, densitatea osoasa si raportul muschi-grasime.

Atentie! Daca te limitezi si consumi calorii tinand cont numai de limite cantitative, dieta nu va fi una sanatoasa, pentru ca alimentele au efecte diferite asupra organismului. O masa de 500 de calorii de peste sau carne, salata si un anumit ulei de masline, urmata de fructe, de exemplu, este mai sanatoasa si va reduce senzatia de foame mai mult decat o gustare de 500 de calorii de popcorn cu unt sau caramel.

Pentru a afla cat de multe calorii aveti nevoie, trebuie sa stiti rata metabolica bazala si factorul de activitate. Rata metabolica bazala. O modalitate utila de estimare a BMR este Mifflin-St. Ecuatia Jeor:

Barbati: 10 x greutate (kg) + 6,25 x inaltime (cm) – 5 x varsta + 5
femei: 10 x greutate (kg) + 6,25 x inaltime (cm)
Rezultatul se inmulteste cu un factor de activitate:
Stilul de viata sedentar: Daca faceti foarte putin sau deloc exercitii fizice, necesarul zilnic de calorii este BMR x 1.2.
Stil de viata putin activ: daca faceti exercitii de lumina intre una si trei ori pe saptamana, necesarul zilnic de calorii este BMR x 1.375.
Mod de viata moderat: daca faceti un exercitiu moderat de trei pana la cinci ori pe saptamana, necesarul zilnic de calorii este BMR x 1,55.
Modul de viata activ: Daca faceti exercitii fizice intensive de sase pana la sapte ori pe saptamana, necesarul zilnic de calorii este BMR x 1.725.
Stil de viata foarte activ: daca faceti un exercitiu foarte intens de doua ori pe zi, cu antrenamente foarte grele, necesarul zilnic de calorii este BMR x 1.9.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Culinar.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1901 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020627 (s)