News Flash:

10 super-alimente de pus in cosul de cumparaturi

14 Octombrie 2014
1900 Vizualizari | 0 Comentarii
Vremea se raceste, dar cantitatea de fructe si legume de la piata nu scad nicidecum. In farfurie, inceputul sezonului rece vine cu o explozie de culoare si cu multe vitamine. Asa ca, iti propunem sa-ti incalzesti serile de toamna testand retete noi.

1. Pere
Suculente si dulci, perele dau un plus de savoare in orice reteta le-ai include. Au vitamina C din plin si fibre.
Sezon: august-februarie

2. Mere
Fie ca le mananci crude, fie le transformi in tarte delicioase, merele sunt pline de fibre si antioxidanti, beta-caroten si vitamina C, au putine calorii, nu contin grasimi si colesterol. Pe scurt, sunt  super-fructe.
Sezon: august – noiembrie

3. Varza de Bruxelles
Gatita corect, aceasta leguma de dimensiuni mici este absolut delicioasa. In plus,  este una cele mai bune surse de fibre, vitamine si minerale. Contine vitaminele A, C, E si K si acizi grasi esentiali Omega 3. In plus, varza de Bruxelles iti alcalinizeaza corpul.
Sezon: septembrie - martie

4. Conopida
Cruda sau gatita la aburi, conopida ramane o vedeta intre legumele bune pe care sa le incluzi in meniul saptamanal.Pe langa gustul dulce pe care il adauga mancarurilor, conopida este o sursa excelenta de vitamine si minerale de care poti sa profiti la fiecare masa. Conopida are, din belsug, si fibre care imbunatatesc digestia, acid folic care este necesar pentu a apara organismul impotriva anemiilor, dar ajuta si la regenerarea tesuturilor.
Sezon: septembrie – iunie

5. Nap
Napul face parte din aceeasi familie ca si varza kale si broccoli, despre care stim deja ca aduce numai beneficii pentru organism. Este bogat in potasiu, fibre, vitamina C si antioxidanti. Chiar si frunzele de nap sunt bune pentru dieta: au calciu si vitamina K.
Sezon: septembrie – aprilie

6. Dovleac
Este simbolul lunii octombrie, dar nu doar datorita Halloweenului, ci si versatilitatii in bucatarie. Dovlecii sunt buni in orice reteta i-ai include. Iar proprietatile lor nutritive nu sunt deloc de neglijat: contin alfa si beta caroten, fibre si multe vitamine, excelente pentru vedere si sistemul imunitar. 200g de pulpa de dovleac are peste 200% din doza zilnica de vitamina A.
Sezon: octombrie – februarie

7. Curmale
Acest deliciu din Orientul Mijlociu merge de minune inclus in tocane, in deserturi sau ca gustare. Sunt o sursa foarte buna de fibre si potasiu.
Sezon: septembrie - decembrie

8. Rodie
Este un fruct cu putine calorii, multe fibre, vitamine si antioxidanti care previn aparitia mai multor boli. O singura rodie pe zi asigura 40% din doza zilnica recomandata de vitamina C pentru adulti, este bogata in acid folic, vitaminele A si E si are de 3 ori mai multi antioxidanti decat vinul rosu.
Sezon: august – decembrie

9. Tangerine
Tangerinele sunt asemanatoare cu mandarinele, dar sunt de culoare rosie, pulpa mai zemoasa si mai putine seminte.  Tocmai de aceea sunt si preferate in gastronomie.Le poti folosi ca sa faci un dressing de salata delicios (le amesteci cu ulei, otet si ghimbir).
Sezon: noiembrie - aprilie

10. Grepfrut
Contine peste 75% din doza zilnica recomandata de vitamina C, este o sursa excelenta de licopen si, datorita continutului de pecitina, scade nivelul colesterolului din sange. Consuma-l in sezonul rece in salate, combinat cu avocado si creveti, sau fa-ti sucuri.
Sezon: septembrie – aprilie

sursa: foodstory
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

retete sanatoase retete fructe retete toamna retete culinar
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Culinar.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1764 (s) | 34 queries | Mysql time :0.027371 (s)