• 16-05-2012 Laura Cosoi gateste pastai cu marar
• 16-05-2012 Inghetata cu capsuni
• 16-05-2012 Biscuiti cu ciocolata si bomboane
• 16-05-2012 Rulada de pui cu seminte de pin
• 16-05-2012 Paste cu carne de curcan
• 16-05-2012 Salata de broccoli cu avocado si seminte
• 16-05-2012 Cakes cu piersici
• 16-05-2012 Supa de morcov cu smantana
• 16-05-2012 Gnocchi cu suc de rosii
• 16-05-2012 Mancarica din carne de vita si smantana
• 16-05-2012 Piure de dovlecel si broccoli
• 16-05-2012 Salata de legume
• 15-05-2012 Ce nu trebuie sa manance bebelusii
• 15-05-2012 Frigarui cu miere
• 15-05-2012 Salata de sfecla rosie cu menta
Video Divertisment
Babuta Barfitoare

Inlocuieste sarea cu ierburi aromatice

 

Foarte multe persoane prefera mancarea putin sarata. Expresia "ca sarea-n bucate" arata rolul acestui produs in meniul nostru zilnic, insa ce ne facem daca trebuie sa urmam o dieta fara sare? Reducerea sau chiar eliminarea sarii din mancare e recomandata mai ales in cazul persoanelor cu tensiune. In lipsa ei ne putem folosi de condimente si ierburi aromate.

Tensiunea ta va scadea, durerile cauzate de artrita nu vor mai fi atat de intense si chiar riscul aparitiei unora dintre celulele canceroase va fi coborat daca vei inlocui sarea cu acestea, relateaza Parade.

Turmericul este una dintre alternative, mai ales ca mai multe studii efectuate la Colegiul de Medicina din Arizona au aratat ca un ingredient activ din acesta, curcumina, previne inflamatiile de la nivelul articulatiilor, asociate cu artrita reumatoida.

In plus, o alta cercetare realizata la Universitatea Rutgers a aratat ca turmericul incetineste cresterea celulelor maligne in cazul persoanelor care sufera de cancer de prostata. Iar mai multe studii pe animale au aratat ca este incetinita si evolutia cancerului la san.

Patrunjelul ar merita mai multa apreciere, din moment ce, conform Institutului American de Cercetare a Cancerului este bogat in flavonoide, care protejeaza celulele de cancer. In plus, este o sursa excelenta de vitamina C si fier.

Salvia previne deteriorarea tesuturilor, cauzata de un nivel prea mare de zahar in sange si protejeaza chiar de bolile cardiovasculare, dupa cum a aratat un studiu recent realizat la Universitatea Georgia.

Scortisoara poate cobori colesterolul, daca se consuma zilnic cate o jumatate de lingurita, fapt confirmat stiintific. In plus, acelasi condiment reduce nivelul de zahar din sange ce poate duce la diabet de tip 2 si boli de inima. Cercetari recente au aratat ca scortisoara incetineste proliferarea celulelor canceroase in cazul pacientilor cu leucemie.

Rozmarinul contine un tip de acid care incetineste procesul de imbatranire al neuronilor si ii protejeaza de actiunea radicalilor liberi, prevenind astfel Alzheimerul, dupa cum au descoperit oamenii de stiinta de la Institutulde Cercetare Medicala Burnahm din La Jolla, California. In plus, si acesta este o sursa buna de calciu si fier.

Ghimbirul este folosit de multa vreme pentru tratarea problemelor gastrointestinale. Este util in alungarea gretii si a raului de masina sau avion. In doze mici, trateaza si greturile matinale. Aceeasi radacina este de folos celor care fac chimioterapie. Cei care iau jumatate de lingurita de ghimbir pe zi isi dimineaza efectele secundare cu 40%.

sursa: ziare.com

Galerie foto

 
Distribuie
Bookmark

Video Stiri